Ruta circular: Viladrau-Montseny-Viladrau.

Ruta circular amb cotxe pel Parc Natural del Montseny, per carretera asfaltada.

Punts d'interès turístic per visitar fent la ruta: Viladrau, Coll de Bordoriol, Sant Marçal, Santa Fe del Montseny,Turó de l'Home, Costa del Montseny, Montseny, Hotel de Sant Bernat, Coll Formic, El Brull i Seva.

La ruta té una longitud de 65,190 km. Si es fa la visita al turó de l'Home i l'hotel de Sant Bernat cal sumar-li 9,736 km més.

La ruta és molt fàcil de seguir, ja que en els desviaments sempre s'ha de girar a la dreta, sempre per carretera asfaltada.
La ruta es pot fer en un dia però és molt just, és recomanable fer-la en dos dies. Passant la primera nit en un hotel de Viladrau i la segona nit en un hotel o casa rural del poble de Montseny.

Mapa de carreteres, per on passa la ruta.

Portem 0 km de ruta.
La ruta comença a la rotunda de davant de l'Ajuntament de Viladrau, agafarem la carretera d'Arbúcies.

Portem 2,600 km de ruta.
Arribem a Coll de Gomara, seguirem per la dreta.

Portem 5,650 km de ruta.
En arribar a Coll de Bordoriol, deixem el cotxe aparcat i pujarem al mirador (Bones vistes).

Portem 9,450 km de ruta.
En arribar a Sant Marçal tenim quatre punts d'interès: La creu de Sant Marçal, La taula dels tres bisbes, l'ermita i la font bona.

Portem 16,350 km de ruta.
Santa Fe del Montseny: Visitar l'oficina d'informació del parc, Hostal - restaurant Santa Fe i embassament.

Continuem per la carretera fins a la cruïlla i continuem per la dreta, per una carretera més estreta.

Portem 20,500 km de ruta.
Val molt la pena de pujar fins a l'aparcament del Turó de l'home, es veuen unes vistes impressionants, també es poden fer rutes a peu al Turó de l'Home i les Agudes.

Portem 25 km de ruta.
Parada obligada a font Martina, per provar l'aigua i refrescar-te una mica quan fa calor.

Portem 28,200 km de ruta.
No deixen de fer una passejada pel petit poblet de la Costa del Montseny: Visitar l'església de Sant Esteve.

En sortir del poble, hem de seguir per la mateixa carretera fins a la cruïlla que queda a poca distància.

Un cop hàguem passat tota la carretera estreta (amb precaució) sortirem a una de més ampla, queda poc per arribar al poble de Montseny.

Portem 32,800 km de ruta.
Municipi de Montseny. Es pot visitar: L'església de Sant Julià, restaurants i alguna botiga. Un cop hàguem donat una ullada al poble de Montseny, tornem a la carretera en direcció Coll Formic.

Portem 38,190 km de ruta.
Arribarem al desviament de la carretera de l'Hotel de Sant Bernat i continuem per la dreta fins arribar a l'aparcament de l'hotel. Visitar l'ermita de Sant Bernat que està situada al costat de l'hotel.

Portem 43,830 km de ruta.
Un cop arribem a Collformic tenim diverses opcions: Menjar al restaurant o prendre alguna cosa, fer la ruta del Matagalls a peu, la ruta de Sant Segimon també a peu o donar una petita volta per gaudir de la muntanya.

Portem 49,620 km de ruta.
Parada obligada al petit poble del Brull, per visitar l'ermita de Sant Martí del Brull, també trobarem algun restaurant a la zona.

Portem 53,190 km de ruta.
Municipi de Seva: Visitar l'església de Santa Maria de Seva i el nucli antic.

Portem 61,190 km de ruta, queden 4 km per arribar a Viladrau.
Una mica més endavant trobarem el restaurant La Barita, just a l'aparcament de la dreta de la carretera hi ha un camí per accedir a la Riera Major, a l'estiu és un lloc fantàstic.
Només queden 4 km més i ja estem a Viladrau, es podrà donar la ruta per acabada.