Ruta per les fonts de Viladrau

"Ruta circular" pel Parc Natural del Montseny. Dins el terme municipal de Viladrau. Província: Girona. Comunitat Autònoma: Catalunya.

Itinerari:
1 Plaça Major de Viladrau. 2 Plaça de Dr. Carulla. 3 Capella de la Pietat. 4 Font de Miquel. 5 Font del sot de Can Rosell. 6 Font de les Paitides. 7 Font del Noi Gran. 8 Font del Ferro. 9 Coll de Bordoriol. 10 Font de Pastor. 11 Font l'Atlàntida. 12 Corral de la Vila. 13 Coll de Joan. 14 Font de Llops. 15 Font Xiri. 16 Font Rupitosa. 17 Les Rossoles del Pujol. 18 Corral del Pujol. 19 Pujol de Muntanya. 20 Font de les tres Roses. 21 Riera Major. 22 Castanyer de les Nou Branques. 23 La Vila. 24 Encina enorme. 25 Font de l'Oreneta. 26 Mas el Torrent. 27 Font dels Enamorats.

Les Rossoles del Pujol a 1205 metres d'altitud.
Viladrau a 840 metres d'altitud.
Distància de la caminada aproximada 19 quilòmetres.
Portar botes adequades, roba d'abric, aigua, menjar, telèfon mòbil, mapa de la zona i càmera de fotos.
La Caminada es pot fer en qualsevol època de l'any fins i tot amb neu.
La caminada és apta per a tots ja que passa la seva major part per carreteres de terra pistes, forestals amples i algun corriol.
Les Rossoles del Pujol (zona relliscosa sense arbres) lloc molt adequat per fer fotos, es veuen unes vistes impressionants del poble de Viladrau i els Pirineus.

La ruta passa per Propietats Privades. Prohibida la recol·lecció de tot tipus de productes naturals del bosc.

Sortida de la Plaça Major direcció Font de Miquel.

Continuar pel mateix carrer fins arribar a la font del Sot de Can Rosell.

Uns metres més endavant continuar per la pista forestal de l'esquerra, fins a trobar l'indicador de font de les Paitides.

Visita la font i tornar a la pista ampla.

Continuar uns metres més per la pista ampla fins a veure l'indicador de font del Noi Gran, continuar pel sender fins arribar a les fonts. Després continuar pel sender de la dreta fins arribar a una carretera asfaltada, continuar per l'esquerra fins arribar a la carretera GIV-5201.

Continuar per la dreta fins arribar al Coll de Bordoriol. Un cop passat l'aparcament continuar per la pista de terra fins a la font de Pastor.

Visitar la font que es troba a pocs metres i tornar a la pista.

Continuar uns metres més fins arribar a l'altra font i tornar de nou a la pista ampla.

Continuar per la pista ampla fins arribar al corral de la Vila.

Un cop a Coll de Joan continuar per la pista de la dreta fins arribar a font de Llops ..

Un cop passada la font de Llops es troba una bifurcació continuar per la dreta.

Després de caminar una estona es troba una altra bifurcació continuar per l'esquerra fins arribar a la font Rupitosa.

Passar la font i continuar fins arribar a les Rossoles, travessar la primera i després baixar pel mig del bosc fins arribar al corral del Pujol.

Al corral es pot anar a fer una ullada a dos arbres d'un gruix considerable, un li va caure un llamp i està sec, l'altre també li va caure un llamp però només li va trencar les branques de més alçada i la resta està intacte. El llamp no va arribà a terra, l'arbre va fer de parallamps.

Continuar per la pista forestal fins arribar a la masia del Pujol, continuar per la pista de l'esquerra envoltant els camps fins arribar a l'entrada prrncipal de la masia del Pujol.

Continuar per la carretera del Pujol a la Vila fins a trobar la cadena que tanca la carretera. Un cop passada la cadena continuar per la dreta fins a la Font de les tres roses (15 minuts) i després tornar a la carretera i continuar.

Travessar la riera Major continuar fins arribar a una bifurcació, continuar per l'esquerra ia pocs metres a la dreta, tindrem el castanyer de les nou branques al front, continuar pel costat dels castanyers fins a sortir de nou a la carretera que hem deixat anteriorment i continuar per l'esquerra, fins a passar pel costat de la Vila. i trobar una bifurcació

Fins a trobar una bifurcació, continuar per l'esquerra.

En l'altra bifurcació continuar per l'esquerra pel carrer asfaltat i després per pista de terra.

Fins a arribar a un revolt bastant tancat amb una alzina bastant gran, continuar per la dreta fins al final de la baixada.

Continuar fins a trobar l'indicador de la font de l'Oreneta que queda a mà esquerra.
Visita la font i tornar a la pista i continuar fins a trobar una rotunda passant pel costat de la masia Mas el Torrent.

A la rotunda continuar pel carrer de la dreta fins a trobar l'indicador font dels Enamorats i continuar fins a la font.

Aquí finalitza la ruta per les fonts de Viladrau. Espero que hagi estat del vostre gust.